Об учителе

Подробнее / More

Об учителе

Баландина Эльвира Григорьевна

Центр социологических и маркетинговых исследований «Аналитик»

КЛЮЧЕВЫЕ СЛОВА: СОВРЕМЕННАЯ РУССКАЯ ФИЛОСОФИЯ, MODERN RUSSIAN PHILOSOPHY, МИФ, MYTH, РАЗУМ, НАУКА О НАУКЕ, SCIENCE OF SCIENCE, ТВОРЧЕСТВО И РЕПРОДУКЦИЯ, CREATION AND REPRODUCTION, REASON

АННОТАЦИЯ:
Статья посвящена выдающемуся философу, культурологу, социологу науки М. К. Петрову, работавшему в Ростовском государственном университете. Автор статьи была ученицей М. К. Петрова и делится воспоминаниями о своем преподавателе. Рассматриваются некоторые аспекты философских взглядов Петрова. Он был одним из основателей социологии науки, отличался необыкновенной широтой интересов от античной и средневековой истории философии до состояния науки и образования в современной России. В русской философии 60-80-х годов ХХ века работали очень талантливые и творческие люди, недостаточно оцененные в свое время.

About My Teacher

Balandina Elvira G.

Research Center of Sociology and Marketing

This article is about a remarkable scientist and philosopher: Mikhail K. Petrov from the Rostov State University, a distinguished scholar who worked in the fields of philosophy, cultural studies and sociology of science. The author, who had been Petrov’s student herself, now reminisces about her teacher. In addition to sharing her personal impressions the author examines several aspects of Petrov’s philosophical views. Besides being one of the founders of the sociology of science, Professor Petrov had extraordinary broad interests from ancient and medieval history of philosophy to the state of contemporary science and education in Russia. The author believes that the Russian philosophy of the 1960-80s featured very talented and creative people, who unfortunately were insufficiently appreciated at their times.

СКАЧАТЬ/DOWNLOAD

СКАЧАТЬ/DOWNLOAD

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: